ŠOLSKI PROSTOR KOT OTROŠKO IGRIŠČE

Če želimo izvedeti, kakšen je idealen šolski prostor, bo veliko pripomoglo, če se uzremo skozi okno na otroško igrišče. Igrišče je na pogled kaotično in predstavlja na prvi pogled pravo nasprotje urejenega šolskega prostora. Ker si tak prostor organizirajo otroci sami, mu navadno ne pripisujemo pomembne didaktične vsebine.

Vendar, ali imamo prav? Analiza prostora otroškega igrišča pokaže zanimivo decentralizirano organizacijo, ki ponuja presenetljive komunikacijske sposobnosti prostora. Projekt prenove šolske avle sledi organizaciji otroškega igrišča.

Prostor omogoča prilagajanje različnim programskim aktivnostim. Opremljen je z elementi mobilne in nemobilne opreme. Vsi elementi so leseni, obdelani z barvami na vodni osnovi in so dimenzijsko umerjeni za enostavno manipulacijo. Otroci lahko lesene bloke sestavljajo v večje kompozicije ter z njimi ustvarjajo različne programske pogoje, kot so na primer:  oder z amfiteatrom, površine za sedeče ali stoječe delo, športno igrišče, podstavki za razstavne eksponate, labirint itd.

Osvetlitev predstavlja zelo pomemben pogoj za dobro počutje, zato smo s podjetjem Intra Lighting razvili rešitev, ki ustreza aktivnostim v prostoru ter hkrati predstavlja energetsko varčno rešitev. S pomočjo 'pametnih' krmilnikov se v prostoru avtomatsko prilagajata barva in jakost osvetlitve. Jutranja in pozna popoldanska topla svetloba pospremita učence v šolo in iz nje ‒ bela in intenzivna svetloba učence prebuja takoj po kosilu.

PRENOVA ŠOLSKE AVLE OŠ POLJANE
RAZVOJNI PROJEKT MOL

Razvojni projekt Mestne občine Ljubljana

Prenova šolske avle OŠ Poljane

Arhitektura:

Gaber Jovanovič arhitekti

Izvedba: 2015

Arhitekturna prenova prostorov

Notranja oprema

Ekipa:

Petra Gaber Jovanovič

Sašo Jovanovič

Tomaž Mesarič

Fotografija:

Primož Boršič

TEDx Ljubljana; Sašo Jovanovič: Prostori intenzivne komunikacije VIDEO

Publikacije: